Jaarwisseling met fietsen en een vulkaan - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elske&Hannie Schut - WaarBenJij.nu Jaarwisseling met fietsen en een vulkaan - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elske&Hannie Schut - WaarBenJij.nu

Jaarwisseling met fietsen en een vulkaan

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Elske&Hannie

05 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Voordat wij naar Taupo vertrokken bezochten we in Rotorua eerst nog een aparte wijk genaamd Ohinemutu, waar veel Maori s wonen en oa een mooi gemeenschapshuis te zien was. Overal meest houten- sculpturen met Maori s, veelal met de tong veruit de mond. Dat schijnt een specialiteit te zijn: er waren Maori s die met hun tong hun kin konden raken! Deze beelden worden nog altijd neergezet in die vreselijke culturele dansjes voor de toeristen, waarna de toeristen op de foto mogen met de mannen die hun tong maximaal vooruit schuiven en grote ogen opzetten! Wij hebben hier een heftige allergie voor ontwikkeld en vermijden dit soort dingen angstvallig. Bij het Maori kerkje was een kerkhof waar heel veel oorlogshelden lagen. Onvoorstelbaar in hoeveel oorlogen die NZeelanders mee gevochten hebben! Oa ook in WOII. Ook kisten voor jongens die nooit gevonden waren en voor mannen die pas langer na de oorlog overleden waren. Heel indrukwekkend op een wit kerkhof aan het water.
Dan dus Taupo, ook weer midden in de vulkanen en warmwaterbronnen. Aan een enorm meer, ruim 600km2.
Op oudjaar hebben we een prachtige fietstocht langs het meer gemaakt met verplichte helm op. Het weer zat mee, ondanks slechte voorspellingen. Goed fietsbaar pad met wederom een aantrekkelijke wc onderweg! Geen Hundertwasser, maar toch...
Jaarwisseling met champagne samen gevierd in de camper. Volgende morgen nl erg vroeg op, 4.15u!!!
Een uurtje later werden we opgehaald voor de zgn Tongariro crossing, een 18km lange pittige hike over de top van een vulkaan. Dat was een super fantastische tocht, wel pittig kwa klimmen en later toch ook dalen, maar de beloning was groots!
Een fantastische rode krater ( (die nog werkend was, maar niet zo erg) en heel prachtige groene ' Emerald lakes'. Neem dan daarachter nog de besneeuwde toppen van een andere berg en het plaatje is te mooi om waar te zijn. En of het niet op kan: de hele dag super mooi weer! Kortom: we hebben genoten, wat een ervaring! Een nieuwjaarsdag om nooit te vergeten!

• 05 Januari 2015 - 09:56

Marja Van De Wetering:

Hoi Hannie en Elske,
    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Ik volg je verslagen enthousiast. Geweldige ervaring, he. Het geeft mij wel een gevoel van heimwee. De Tongariro crossing is bijzonder en overweldigend. en fijn dat jullie goed weer hadden. Vooral vanwege de vergezichten.
    White Island vond ik ook indrukwekkend.
    Leuk om al die ervaringen van jullie te lezen met, voor mij, heel veel herkenning.
    En er komt nog veel meer moois!!!!!
    Heel veel plezier en nieuwe ontdekkingen.
    Groetjes Marja

• 05 Januari 2015 - 11:31

Jose Baltussen:

Lieve Elske en Hannie,

Dames van het goede leven, jullie hebben het heerlijk en genieten ervan zo te zien.
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar dat al zo goed begonnen is!

Lieve groetjes van Jose

• 05 Januari 2015 - 14:01

Else:

Ha Elske en Hannie,

Jullie allebei - vanuit een koud Nederland - een goed en (op "onze leeftijd" (-: ) vooral gezond 2015 gewenst!!

Ook namens Willem Jan,

Hartelijke groet,

Else

• 05 Januari 2015 - 20:11

Jeanette:

Ha zussen Schut

De allerbeste wensen voor 2015.
    Inderdaad een zeer bijzondere jaarwisseling voor jullie --ook als zussen!.
    Erg interressant om met jullie mee te reizen via verslagen en foto's .
    Van alle markten thuis- fietsen hiken hot tubes maar geen dansjes! Dat is te toeristisch! ( grapje)
    Behoorlijke zwaveldampen op de foto( vorig verslag) is zo' n masker afdoende?

Goede reis
    Groet Jeanette

• 05 Januari 2015 - 21:22

Sandra Neyari:

Prachtige verhalen. Krijg onmiddellijk zin om ook mijn koffer te pakken. Geniet! En ik wens jullie een fantastisch 2015.