Kerst in de Cathedral en een mooie stink vulkaan. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elske&Hannie Schut - WaarBenJij.nu Kerst in de Cathedral en een mooie stink vulkaan. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elske&Hannie Schut - WaarBenJij.nu

Kerst in de Cathedral en een mooie stink vulkaan.

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Elske&Hannie

31 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Onze volgende plek was Hahei, een dorpje op Coromandel, een fantastisch mooi schiereiland met schitterende baaien , kusten en strandjes. Kapitein Cook kwam hier aan in de 2e helft van de 18e eeuw. Hij vond het een geweldig land en wij met hem. Op 1e kerstdag maakten we in het kader van de kerstgedachte, een prachtige wandeling naar de zgn Cathedral Cove, een uitsnijding uit een rots in de zee. Heel fraai.
Het nabijgelegen stadje Whitianga is net zo saai en smakeloos als andere stadjes en dorpjes die we hier in NZ tegenkomen. Het gemeentehuis staat model voor veel huizen en gebouwen hier (zie foto). Een beetje een architect zou hier ernstig depressief raken.
Vlakbij was een zgn hotwater beach. Er komt hier warm tot heet water uit de grond op het strand. Dat trekt massaal volk aan dat rond eb een kuil graaft en zo in hun eigen gratis hottub gaat liggen. Dat zouden onze Duitse buren ook vast wel waarderen met onze NL-kuilen! Wij hebben vooral genoten van het hele gedoe, en hier en daar onze voeten bijna verbrand.(foto)
Onze volgende bestemming was Whakatane ,waar we een mooie dagwandeling maakten langs de kust. Maar het hoogtepunt was een boottocht naar een eiland met een nog werkende vulkaan. Heel indrukwekkend en super mooie kleuren en veel rotte eieren. Maar daar kregen we een gasmasker voor mee. En een helm op voor je kan maar nooit weten.
Daarna door naar het stadje Rotorua, waar we een park met enorm veel thermisch geborrel en een zeer indrukwekkende geiser zagen , die wel 20-30m hoog spoot met een een enorme dot stoom erbij. Er waren ook prachtige kokende modderpoelen, die geluiden gaven die je eerder op een toilet zou verwachten.
In Rotorua zelf was nog een park met allerlei meertjes met warmwater geborrel en stoom en prachtige kleuren. In het stadje zelf rook je al snel de zwavellucht.
Een heel bijzonder vulkanisch gebied hier, in het binnenland van het Noordereiland. Volgende bestemming is Taupo, waar we de jaarwisseling 12 uur eerder dan in NL zullen meemaken. Zo te zien, zonder oliebollen en appelflappen.

• 31 December 2014 - 18:22

Hans:

Hoi Hannie & Zus,

Allereerst de beste wensen voor 2015 want bij jullie is het zover terwijl hier het vuurwerk (vanaf 18.00 uur) wordt afgestoken en nog een 6tal uurtjes tot 2015.
    Indrukwekkende foto's en Hannie naast je volleybaloutfit vind ik ook dat een gasmasker en helm je flatteert :). Veel plezier verder; wij nemen hier nog een bol en flap , luisterend naar de top 2000 met nu net muziek uit onze tijd..... Pink Floyd..
    Groet.

• 01 Januari 2015 - 13:19

Anco Schut:

Inspirerend en perspectiefrijk jaar toegewenst!

Die uitrusting op de foto's staat jullie wel kek. En dat je tussen al die blaasbollen geen oliebollen eet, lijkt me wel heel prima.
    Mooie reis verder, kus, Anco en Nen

• 02 Januari 2015 - 06:04

Martin En Desiree:

Hoi Hannie! Leuk om jullie verhalen van het Noordereiland te lezen. Er wacht nog genoeg moois op ons! Wij rijden de komende twee weken via de westkust van het zuidereiland omhoog en dan de boot richting het Noordereiland. Misschien leuk om ergens een bakkie te doen als jullie dezelfde route naar beneden nemen? Ons nz nummer is 0221969937.

• 04 Januari 2015 - 10:30

Elske&Hannie Schut: